Dla biznesu
Dojrzałość technologiczna a dojrzałość biznesowa projektu
W dzisiejszym świecie rozwój projektów technologicznych wymaga nie tylko zaawansowanych umiejętności technicznych, ale także świadomości biznesowej i zrównoważonego podejścia do działań. Analiza dojrzałości technologicznej oraz biznesowej projektu staje się kluczowym elementem sukcesu w procesie jego realizacji.
Od laboratorium do rynku – komercjalizacja wyników B+R w praktyce
Komercjalizacja to proces przenoszenia innowacyjnych pomysłów i rozwiązań z obszaru badań i rozwoju do sfery rynkowej. To właśnie tam mogą one przynieść korzyści społeczeństwu i przedsiębiorstwom.
Sztuka prezentacji biznesu opartego na technologii
Zrozumienie zasad, którymi kieruje się rynek przy podejmowaniu decyzji o wykorzystaniu technologii powstałych w jednostkach naukowych, jest kluczem do ich skutecznej komercjalizacji. Wzrost gotowości technologicznej prowadzonych prac powinien służyć nie tylko weryfikacji postawionych hipotez badawczych, ale istotnie współgrać ze wzrostem gotowości biznesowej rozwiązania. Efektem jest przecież dostarczenie odbiorcom korzyści, za które są gotowi płacić.
Młodzi naukowcy – Tomasz Antkowiak
Podcast z cyklu Młodzi naukowcy – gościem jest Tomasz Antkowiak, który na ścieżkę naukową wszedł z pewnym doświadczeniem zawodowym i połączył ciekawą pracę z doktoratem.
Posłuchaj:
- Jak poprzez naukę móc rozwiązywać bieżące problemy przemysłu kolejowego i jak rozwijać branżę?
- Jak komunikacja z kontrahentami pomaga w pracy i doktoracie?
- Jak projektować ekologicznie?
💡 Dowiedz się jak złapać równowagę między nauką a przemysłem i przekonać zagranicznych partnerów do polskiej nauki, która ma doświadczenie i nie robi „półkowników”.
Młodzi naukowcy – Anna Gawrońska
Podcast z cyklu Młodzi naukowcy – gościnią jest Anna Gawrońska, która zakochała się w branży szpitalnej, a jej praca zawodowa to jej pasja.
Posłuchaj:
- Jak zbudować markę osobistą naukowca?
- Dlaczego używa LinkedIn?
- Jak promować swoją pracę naukowca?
💡 Dowiedz się również, dlaczego warto być autentycznym i zadbać o informowanie o swoich sukcesach i nie zrażać się nawet jak Twój temat jest „mało sexy”.
Analiza trendów. Jak wykorzystać je w planowaniu działań biznesowych?
Jak poznać potrzeby odbiorców oraz sprawnie reagować na zmieniającą się rzeczywistość – to jedno z najważniejszych pytań w biznesie. Zmienne warunki zmuszają do budowania strategii elastycznych i odpornych na zawirowania. Wiemy, że firmy, które potrafiły rozpoznać nadchodzące zmiany i przygotować się na nie, kreując potrzeby, wykorzystały tworzące się nisze rynkowe. Jak to zrobić? Jak najtrafniej przewidzieć nadchodzące zmiany i przygotować biznes? Skorzystajmy z danych – tych akurat mamy w nadmiarze, ważne, jak z ich ogromu wyciągnąć te najważniejsze.
Budowa biznesu opartego na technologii
Budowa biznesu opartego na technologii polega na wykorzystaniu zaawansowanych narzędzi, systemów informatycznych i innych rozwiązań technologicznych jako kluczowego elementu strategii działalności. To podejście umożliwia firmom oferowanie nowoczesnych produktów lub usług oraz efektywną obsługę klientów, co może przynosić konkurencyjną przewagę i wzrost zysków.
Budowa kultury innowacyjnej
Wdrażanie kultury innowacyjnej w firmie jest kluczowym elementem rozwoju i konkurencyjności na rynku. Oto przewodnik, który pomoże Ci zrozumieć, co składa się na kulturę innowacyjną i jak ją budować oraz utrzymywać w firmach różnej wielkości.
Testowanie hipotez biznesowych. Jak sprawdzić założenia modelu biznesowego?
Firmy tworzą swój model biznesowy, czyli długoterminowy plan działania, w którym spisują szczególnie istotne założenia, tj. generowanie zysku ze sprzedaży, finansowanie działalności oraz sposób wykorzystania zasobów do osiągania celów. Tworzą je, aby dowiedzieć się, jak zaoferować swoim klientom wartość większą niż konkurencja.