Dla biznesu

Transfer wiedzy z uczelni do przemysłu: przykłady, strategie i korzyści

Transfer wiedzy i technologii z uczelni do przemysłu jest kluczowym elementem wspierającym innowacje, konkurencyjność oraz rozwój gospodarczy. Uniwersytety i instytuty badawcze to często źródła nowoczesnych technologii i odkryć naukowych, które mogą być wdrożone w praktyce przez firmy. Poniżej przedstawiamy przykłady udanych transferów, strategie wspierające ten proces oraz korzyści płynące z takiej współpracy.    Przykłady udanego […]

WIĘCEJ

Gdzie i jak szukać dotacji dla młodych przedsiębiorców w Polsce? 

Rozpoczęcie własnej działalności gospodarczej to marzenie wielu młodych ludzi, jednak często spotykają się oni z problemem braku odpowiednich środków finansowych. Na szczęście w Polsce istnieje wiele możliwości uzyskania dotacji, które mogą pomóc w realizacji tych planów. Poniżej przedstawiamy przegląd najważniejszych źródeł wsparcia finansowego dla młodych przedsiębiorców.   Źródła dotacji  1. Programy rządowe a) Polska Agencja […]

WIĘCEJ

Jak nauka pomaga w prowadzeniu zrównoważonego biznesu? 

Najpierw musimy odpowiedzieć sobie na pytanie, czym jest „zrównoważony biznes”. Na czym polega działanie przedsiębiorców, którzy angażują się w prowadzenie działalności w różnych obszarach na styku między ekonomią a ekologią? Najogólniej ujmując, zrównoważony biznes powinien uwzględniać pogodzenie interesów producentów produktów z wymaganiami środowiskowymi.   Zrównoważony biznes – czyli jaki? Warto wiedzieć, które produkty mają negatywny […]

WIĘCEJ

Jak istotne są nowe media w start-upie?

Chcesz, żeby Twój start-up został zauważony? W tym procesie istotną rolę odgrywają media społecznościowe, które pozwalają dotrzeć do szerokiego grona odbiorców. Z tego artykułu dowiesz się, jak chłonnym polem są platformy społecznościowe, dlaczego planowanie strategii komunikacji jest kluczem do sukcesu oraz które grupy społeczne dominują w danych social mediach. Nowe media to oczywiście bardzo szerokie […]

WIĘCEJ
Masz pomysł na biznes

Masz pomysł na biznes – co dalej?

Masz świetny pomysł na biznes? To wspaniale! Teraz czas na jego realizację. Wprowadzenie pomysłu w życie wymaga planowania, badań i przygotowania. Oto kroki, które pomogą Ci skomercjalizować swój pomysł:  1. Zacznij od zbadania rynku  Cel: zrozumienie rynku, identyfikacja grupy docelowej i analiza konkurencji.  Kroki:  Analiza rynku: zbadaj wielkość rynku, trendy oraz preferencje konsumentów. Segmentacja rynku: zidentyfikuj swoją grupę docelową […]

WIĘCEJ

Innowacje technologiczne w przemyśle

W ciągu ostatnich lat innowacje technologiczne stały się kluczowym elementem przemysłu, wpływając na sposób, w jaki przedsiębiorstwa prowadzą swoją działalność. https://akademia.pit.lukasiewicz.gov.pl/wp-content/uploads/2024/07/innowacje-tech-przemysl.mp4 Sztuczna inteligencja w przemyśle Sztuczna inteligencja zyskuje na popularności w wielu sektorach, w tym w przemyśle. W Polsce istnieje wiele przykładów wykorzystania AI w celu optymalizacji procesów produkcyjnych i zwiększenia efektywności. StethoMe to polski […]

WIĘCEJ

Jacek Krzywy wyjaśnia, czym jest cyfrowy bliźniak

Dlaczego warto znać cyfrowe bliźniaki? Jacek Krzywy, starszy specjalista – analityk procesów biznesowych w Łukasiewicz – Poznańskim Instytucie Technologicznym, zaprasza na stacjonarne warsztaty przygotowujące do samodzielnego wdrażania podejścia procesowego w swoich obszarach działalności zawodowej lub naukowej. Udział w warsztatach jest BEZPŁATNY.

📌 Informacje organizacyjne, formularz zgłoszeniowy i sylwetki osób prowadzących można znaleźć pod tym linkiem: https://pit.lukasiewicz.gov.pl/cyfrowe-blizniaki-warsztaty/

WIĘCEJ

Akademia Łukasiewicza | Wywiad | Piotr Nędzewicz

💡 Jak podaje GUS, nakłady krajowe brutto na działalność badawczo-rozwojową (B+R) wyniosły w 2021 r. aż 32,4 mld zł. Za 62,8 proc. tych nakładów odpowiadały przedsiębiorstwa.

💡 Dlaczego przekształcanie wyników B+R w produkty czy usługi dostępne na rynku jest ważne? 💡 W jaki sposób osoby odpowiedzialne za komercjalizację w jednostkach badawczych wspierają twórców w przenoszeniu swoich pomysłów na rynek? Na te i inne pytania w rozmowie z Aleksandrą Szymił odpowiada Piotr Nędzewicz, zastępca kierownika Działu Komercjalizacji Łukasiewicz – Poznańskiego Instytutu Technologicznego.

WIĘCEJ

Rozwój biznesu z udziałem inwestora

Każdy przedsiębiorca myśli, jak rozwinąć firmę w przyszłości. Jednym z pomysłów jest pozyskanie inwestora dla swojego biznesu. Na co warto zwrócić uwagę podczas jego realizacji? Kiedy inwestor? To zależy od fazy rozwoju Twojej firmy – inwestorzy angażują się na różnych etapach rozwoju przedsiębiorstwa. W przypadku start-upów mogą to być inwestycje początkowe, podczas gdy dla firm […]

WIĘCEJ

Przyczyny niepowodzeń w procesie komercjalizacji

Proces komercjalizacji, czyli wprowadzania innowacji na rynek w celu osiągnięcia zysków, może napotykać różnorodne trudności. Oto kilka przyczyn niepowodzeń w procesie komercjalizacji, a także obszary, nad którymi warto pracować. Aby zwiększyć szanse na sukces, dobrze je poznaj.   Niewłaściwie zdefiniowany rynek docelowy: Problem: Brak dokładnego zrozumienia potrzeb rynku docelowego może prowadzić do wprowadzenia produktu, który […]

WIĘCEJ

Dojrzałość technologiczna a dojrzałość biznesowa projektu

W dzisiejszym świecie rozwój projektów technologicznych wymaga nie tylko zaawansowanych umiejętności technicznych, ale także świadomości biznesowej i zrównoważonego podejścia do działań. Analiza dojrzałości technologicznej oraz biznesowej projektu staje się kluczowym elementem sukcesu w procesie jego realizacji.   Czym jest dojrzałość technologiczna? Dojrzałość technologiczna projektu odnosi się do stopnia zaawansowania technologicznego, umiejętności zespołu projektowego oraz stosowania […]

WIĘCEJ

Od laboratorium do rynku – komercjalizacja wyników B+R w praktyce

Komercjalizacja to proces przenoszenia innowacyjnych pomysłów i rozwiązań z obszaru badań i rozwoju do sfery rynkowej. To właśnie tam mogą one przynieść korzyści społeczeństwu i przedsiębiorstwom.   Dobre praktyki w komercjalizacji wyników B+R do zastosowania w Twojej firmie: Sformalizowany proces komercjalizacji – przygotuj szczegółowy opis etapów, od identyfikacji potencjalnych innowacji po ich wdrożenie na rynek, […]

WIĘCEJ